Sabtu, 9 Februari 2013

Puas Mencari 'monkey'....

Selepas bebrapa lama memikir kan tentang baby monkey,aku mula mencari dan terus mencari sehingga aku banyak menghabiskan wang semata mata untuk mendapat baby monkey.aku mencari dengan menggunakan pelbagai kaedah jerat...setiap petang aku menghabiskan mas dengan berjalan sambil mencari monkey..kadang2 terasa macam aku sedang melakukan aktiviti yang bodoh..tetapi apa boleh d lakukan,niat aku terlalu kuat untk mempunyai seekor baby monkey.hampir selama 6 bulan aku mencari namun tidak dapat...aku hampir putus harapan..lalu membuat keputusan untuk melayari mudah.com untuk mncari baby monkey..dengan terkejut sekali,,aku terlihat memang ada orang yg mahu menjual baby monkey yg berharga rm800..aku hampir membelinya..namun selepas menelefon,harga baby monkey di naikan sebanyak hampir seribu setengah sekali kos penghntaran serta lesen...hati aku hampa setelah mendengar ribuan ringgit perlu d habiskan untuk mendapatkan seekor baby monkey...tibalah satu ketika,sedang aku menjalankan bisnes shisha(hookah) bersama Izwan,datangnye seorang customer,dgn ringan mulut,Izwan mengenali mereka,alangkah gembira nya secara kebetulan,mereka mempunyai monkey yg ingin d berikan...setelah mendengar perlawaan tersebut,aku tersenyum serta merta....tepat jam 4.00am aku ke destinasi stlah selesai mengemas barang.....hati aku gembira sangat tidak terhingga..tiba d tempat trsebut,aku rasa begitu berdebar....dari jauh,aku terlhat monkey sedang sejuk berselimut..aku rasa happy,namun mempunyai sedikit rasa takut..dengan niat yg kuat,aku terus memeluk monkey tersebut...dia tidur dlm dakapan aku..tetapi ia tidak lah seekor baby monkey...ia sudah membesar seperti seorang kanak2 yg berumur 2tahun..aku mahukan seekor baby monkey yg baru d lahirkan...supaya senang d didik...tapi aku mencuba terbaik untuk monkey itu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan